5city Wiki
Advertisement

ℹ️️

Mati Speedurko to postać, którą odgrywa Taku.

Ogólny opis

Mati Speedurko jest jednym z bardziej charakterystycznych funkcjonariuszy policji służących w jednostce Los Santos Police Department. Nie jest to jego pierwsza przygoda z policją, ma już doświadczenie zebrane z pracy w innych departamentach. Dołączając do LSPD otrzymał stopień kadeta i odznakę o numerze 49 (501 po zmianie systemu numeracji odznak). Swój stopień utrzymuje do dziś, co jest niespotykane w LSPD. Każdy inny funkcjonariusz już dawno zostałby wydalony z policji, jeżeli nie awansowałby na stopień oficera, ale nie Mati.

Mati jest wyjątkowym funkcjonariuszem i w jednostce nie ma takiego drugiego. Otrzymał pozwolenie na noszenie swojej własnej kamizelki odblaskowej, specjalnie dla niego przygotowanej, ponadto nieodłącznymi elementami jego patrolu jest hełm i pałka baseballowa. Jest bardzo krzykliwą osobą, jednak bardzo lubianą wśród funkcjonariuszy, zawsze odnosił się z należytym szacunkiem do swoich współpracowników, czasem nawet przesadnym - nazywał każdego swoim szefem. Speedurko uwielbia gonić i pacyfikować wszelakich bandytów w mieście, tak nazywał każdego gangstera, jakiego napotkał.

Postanowił, że nie chce nigdy być kimś więcej, jak kadet, dlatego jedyne awanse jakie otrzymuje, to awanse na... kadeta kolejnego stopnia. Aktualnie jest już Kadetem VI (chyba, trudno to zliczyć) Stopnia, lecz jego ranga od dawna nie drgnęła do przodu. Za bycie absolutnie wybitnym w swoim fachu, Speedurko otrzymał miano Szefa Kadetów. Ponadto dostał na własność Forda Crown Victorię, jako jedyny z kadetów w jednostce. Tym samym może on samodzielnie patrolować miasto.

Crown Victoria nie jest jedynym pojazdem Matiego, otrzymał on również limuzynę, która była prezentem od Dychy. Speedurko często jeździł również Dodgem Challengerem, którego Juan Pablo Pisicela użyczał mu na pościgi - dobrze oceniał bowiem umiejętności kierowania młodego funkcjonariusza. Pisicela oraz Frank Parouva należeli do najbliższych przyjaciół Matiego w jednostce, włączyli go również do swojej nieoficjalnej jednostki KONGO. Niestety, Mati całkowicie przestał pojawiać się na służbie i najprawdopodobniej niedługo pożegna się ze swoim miejscem pracy, ponieważ High Command stracił już do niego cierpliwość i nie wierzy w to, że jeszcze kiedykolwiek wróci on na Mission Row.

Galeria

Pojazdy

Cytaty

  • "Nie wolno przeklinać!!"
  • "Dzień dobry Panie/Pani Szefie."
  • "W ogóle." - dodawane do praktycznie każdego powiedzianego przez siebie zdania.
  • "Panie Szefie." / "Pani Szefie."
  • "Mam największą pałkę w policji."
  • "Dzień dobry, z tej strony Mati Speedurko, kadet (ciężko określić jakiego stopnia, bo dostaje ciągle awanse), numer odznaki 49, Szef Kadetów, prawiczek w ogóle, czy zna Pan/Pani powód zatrzymania?
  • Widział Pan/Pani gdzieś bandytę?
  • Bandyci w ogóle muszą iść do więzienia.
  • Nie wolno być bandytą w ogóle.
  • Nieeee Mati ma dosyć, Mati nie gada z debilami.
  • "BANDYTAA!"

Ciekawostki

  • Mati Speedurko jest jedynym kadetem posiadającym swój własny radiowóz, posiada również pozwolenie na patrolowanie nim miasta.

Advertisement