5city Wiki
Advertisement

ℹ️️

Zac Smith to postać, którą odgrywa ZahaCzai.

Ogólny opis

Zac Smith to osoba, która w mieście Los Santos mieszka już od czerwca 2021 roku i do tej pory trudniła się zwyczajnymi, legalnymi pracami dostępnymi dla zwykłych obywateli. Był więc rolnikiem uprawiającym warzywa na polu, pracował również w rzeźni, nieobce było mu także kursowanie po mieście ciężarówką wypełnioną złomem. Chciał założyć swoją własną agencję eventową, w prowadzeniu której miała mu pomóc jego przyjaciółka Luna Russo, z którą łączyła go bardzo skomplikowana relacja. Ostatecznie ich drogi się rozeszły, a plany uruchomienia własnego biznesu przez Zaca - upadły. Do jego bliskich znajomych należeli między innymi Heidi Bunny, wówczas jeszcze medyczka, Pablo Oxazepam czy Lucas Iverson.

Smith nigdy nie należał do osób, które pasjonowałby półświatek przestępczy, dlatego po kilku miesiącach nieobecności w mieście, z którego wyjechał z bliżej nieokreślonych powodów, postanowił do niego powrócić, by rozpocząć nową przygodę w swoim życiu - udał się na komendę Mission Row, gdzie 13 kwietnia wziął udział w rekrutacji na poranną zmianę do jednostki Los Santos Police Department. Obdarzony sporym poczuciem humoru, wygadany mężczyzna zainteresował na tyle rekrutujących go funkcjonariuszy (między innymi świeżo awansowanego Kapitana Xandera Wayne'a czy Porucznika Hanka Overa), że Ci postanowili dać mu szansę - Zac dostał się do LSPD i jako rekrut uczestniczył w patrolach i uczył się fachu funkcjonariusza policji, a swoje umiejętności nabyte dzięki temu zaprezentował na akademii policyjnej. Na swój jeden z pierwszych patroli udał się z Gregorym Montanhą, którego zresztą kojarzył z miesięcy wakacyjnych - ówczesny Szef Policji pojawił się na jednej z organizowanych przez niego imprez okolicznościowych (były to urodziny Trevora Philipsa), a niegdyś... prawie wystawił mu mandat za złamanie przepisów ruchu drogowego.

Na swoją rekrutację przyjechał, jak sam twierdzi, leciutko spóźniony, ponieważ na pięć minut przed jej startem, został porwany do jubilera, gdzie podczas odbywającego się napadu był jednym z zakładników. W przeszłości studiował muzykę, był także organizatorem imprez okolicznościowych w Los Santos. Do LSPD postara się wnieść od siebie to, co ma, czyli niewiele, ale liczy na to, że z odrobiną cierpliwości okazanej mu ze strony funkcjonariuszy, a także jego braku talentu, coś jeszcze da się z nim zrobić. Przed pójściem na rekrutację, nie zebrał żadnego doświadczenia w roli funkcjonariusza policji czy innych służb porządkowych, jest jednak świadomy pewnych zasad obowiązujących w policji, na przykład tego, że użycie broni palnej to ostateczność, używana głównie w samoobronie. Umie jednak się z nią obchodzić, ponieważ niegdyś uczęszczał na strzelnicę. Jest zdania, że policjant nie powinien mieć przysłowiowego kija w tylnej części ciała, z kolei za najważniejszą jego cechę uważa... dobry węch. Gdyby mógł coś zmienić w Los Santos Police Department, przyjąłby siebie na Kadeta, oraz zreformowałby schemat, według którego przeprowadzane są negocjacje, sam również chętnie wziąłby udział w szkoleniach negocjatorskich. 21 kwietnia oficjalnie dołączył do LSPD, został Kadetem i otrzymał 516 numer odznaki.

Galeria

Pojazdy

Do uzupełnienia

Cytaty

  • "Pity? Bity to ty będziesz w celi przez pana Staszka, który będzie mydło podawał." (do Tagara Kwieka)
  • "Na razie z rzeczy które mamy, to ja mam kurwa przypał."

Ciekawostki

  • Zaca, zanim został funkcjonariuszem, w ogóle nie wciągnęła przestępczość. Największym wykroczeniem, jakie popełnił, był rabunek kasetki.
  • Podczas bycia rekrutem w LSPD skrzętnie notował wszystko to, czego się uczył podczas patroli z funkcjonariuszami policji. Jego notes jest dla niego bardzo ważny, ponieważ jest tam zawarta cała wiedza, którą zyskał będąc w jednostce. Ma tam również opisane wszelakie procedury i to, jak powinien zachowywać się w danej sytuacji. Pomimo tego, że przeszedł już przez okres Kadeta, nadal bardzo lubi notować nowe dla niego rzeczy.
  • Doświadcza tak zwanych "Zac moment", kiedy przez gapowatość lub przypadek zniweczy lub utrudni samemu sobie wykonywanie obowiązków, np. upadek z murku podczas prowadzenia zakutego zatrzymanego, bez możliwości powrotu w to miejsce.
  • Postawił sobie za cel wzbogacenie jednostki o 500 tysięcy poprzez wystawianie mandatów.
  • Zac jest postacią nieco autystyczną - żyje jakby w swoim świecie. Odnajduje się on przy wszystkich standardowych procedurach, ponieważ wszystkiego, co powinien robić nauczył się ze swoich notatek, jednakże kiedy przyjdzie mu zmierzyć się z sytuacją, której nie ma opisanej - zdarza mu się spanikować lub nie wiedzieć, co powinien w danej chwili zrobić. Ze względu na to uczęszcza na sesje terapeutyczne do Charlotte Fettahoglu, która zdiagnozowała u niego zaburzenia behawioralne w stopniu łagodnym.
  • Zac został wyróżniony przez wyższe rangi jako jeden z kilku funkcjonariuszy - został adeptem FTO jako Oficer I Stopnia, pomimo że na szkolenia można było zgłaszać się po osiągnięciu rangi Oficera II Stopnia. Wyróżnienie to wynika najprawdopodobniej z jego dbałości o szczegóły i umiejętności, które mógłby przekazać kadetom.
  • Uważa, że sędzia Gill Tea w pewien sposób się na niego uwziął i chce zniszczyć jego karierę w policji.

LSPD

Advertisement